sâmbătă, 13 august 2011

Let's talk! - Diete

Happy Saturday!

M-am gandit de mult ca mi-ar placea sa fac odata pe saptamana o postare in care sa vorbim despre diferite subiecte :) Nu cred ca o sa pastrez ziua de sambata pentru asta, cred ca o sa fie vinerea, dar azi mi-a revenit ideea si am zis ca daca nu o pun in practica, cu siguranta o aman pana uit din nou de ea. Si plus de asta, nu aveam nimic de postat pe ziua de azi, ca si zilele trecute, asa ca a venit la fix!


Disclaimer: genul asta de postari cel mai probabil va contine mult text, putine poze, just so you know what you're getting yourself into :))

N-am stiut cu ce subiect ar fi bine sa incep, dar pana la urma m-am hotarat sa vorbesc despre diete.

Cand aud mai multe persoane vorbind despre diete, de cele mai multe ori e vorba despre diete de slabit. Stim cu toate ca e o "problema" comuna multor persoane si stiu ca lupta cu kilogramele in plus e o realitate si chiar un motiv de stres psihic in cazul multor fete, in general.

Citim peste tot in reviste articole care incep cu "trebuie sa-ti iubesti corpul asa cum e, sa te accepti pe tine insati inainte ca altii sa te accepte pe tine", etc. Dar ce facem atunci cand, indiferent cat de mult ne straduim, nu reusim sa ne obisnuim cu conditia fizica personala? Eu nu am avut niciodata probleme cu greutatea.. in plus. Ci in minus. Si de multe ori, intr-un colectiv, mi se spune ca nu inteleg lupta pe care unele persoane o duc cu propria greutate.. Ceea ce nu e adevarat, pentru ca si eu, intr-un fel sau altul, o duc (am dus-o ar fi mai corect).

Am cunoscut multe fete care au tinut fel de fel de diete pentru a slabi, ba chiar am stat langa ele, le-am sustinut atat cat am putut, pentru ca oricat mi-as da seama cat de greu e, nu stiu exact cum e daca nu am simtit pe pielea mea.. E greu sa slabesti, e greu sa tii un regim alimentar atunci cand persoana de langa tine mananca numai lucruri care tie iti sunt interzise, atunci cand mergi la cumparaturi si ai umple cosul cu tot felul de alimente nesanatoase, dar fata de care ai o pofta imensa. Si cel mai important, e frustrant sa vezi ca indiferent cat de sanatos mananci, kilogramele tot acolo sunt..

Acelasi lucru l-am simtit pe pielea mea, dar invers. De cand ma stiu, mi-am dorit sa ma ingras. Like, for real, cateva kg bune! N-am tinut niciodata un regim alimentar, nu am avut nicio problema de sanatate in urma careia sa raman skinny, dar asta e conformatia mea si metabolismul meu. Am multe prietene care imi spun frecvent cat de mult ma invidiaza ca mananc din ora in ora absolut orice, iar cantarul nu trece niciodata de 46.. Da, multumesc de complimente, dar nu se gandesc niciodata cat de frustrant e sa stiu ca mananc atat de mult din dorinta de a ma ingrasa (si de pofta, pentru ca sunt o pofticioasa de mica!) si cand ma urc pe cantar, imi arata ca si cum n-as mai fi mancat nimic de 2 zile. E de-a dreptul stresant din punct de vedere psihic.

Cu toate ca uneori fetele imi spun cat ma "invidiaza", am primit si multe comentarii rautacioase. Si ca exemplu, o sa fie drastic.. Ii stiti probabil pe cei care trec pe strada pe langa o persoana plinuta si striga tot felul de rautati. Asta pateam si eu, no worries, decat ca nu de la persoane care "arata bine", ci de la persoane plinute. Fete. Care probabil, ca si mine, se lupta cu greutatea lor.

Citisem pe un site zilele trecute un articol scris in care se explica cat de greu este sa tii o dieta corecta, cat de greu e sa slabesti si cat de usor te poti ingrasa. Not true. Acum cativa ani, ziceam ca e atat de usor sa slabesti.. Mananci light, bei lichide, faci sport, ce-i atat de greu? Dar apoi am incercat eu sa ma ingras.. Sa tin eu diete de ingrasat.. (exista!!) Si mi-am dat seama ca fara sa vreau, m-am pus in locul celor care incearca sa slabeasca, celor care au restrictii la mancare, persoane care fac eforturi zi de zi ca sa atinga un tel. Si e greu. De ambele parti ale barierei, e greu si e la fel..

Si in ambele cazuri e nevoie de ceva in plus fata de dieta alimentara.. Miscarea fizica. Credeam ca daca nu vreau sa slabesc, nu am nevoie de miscare, dar cand am inceput sa urmez niste exercitii dintr-un dvd de workout zilnic, mi-am dat seama ca ma ajuta foarte mult sa elimin toxinele si sa imi tonific muschii. La sala nu ma trimiteti, ca nici nu am cu cine sa merg (anyone interested in tae-bo sau aerobic?!) si mi-e si cam aiurea, ce-i drept :)) O sa continui sa imi caut dvduri cu workouts, but then again.. Mi-e aiurea si mie catedeodata sa dansez de una singura in fata calculatorului :D Totusi, ajuta foarte mult si am observat chiar ca ma face sa ma simt mai bine, chiar daca nu observ cine stie ce imbunatatiri la masuratori, macar ma simt mai impacata cu corpul meu.

Acum am lasat-o mai moale cu ingrasatul totusi si am acceptat ca indiferent ce-as face, mai mult de 2-3 kg/an nu pot sa ma ingras.. Am metabolismul foarte rapid, daca mananc la ora 16, la 17 am stomacul gol.. Indiferent cat de mult as manca, pentru ca nu sunt obisnuita cu mancaruri grele, grase, satioase, se digera foarte repede si asta ar insemna sa mananc din ora in ora, ca sa am rezultatele pe care mi le doresc. Totusi, am zile in care nu mananc mai deloc, altadata zile in care mananc intr-adevar din ora in ora, sau tot timpul rontai cate ceva.. N-am reusit sa ma tin de nicio "dieta" pentru ca nu am un program fix nici la facultate si nici in vacanta, asa n-am nicio sansa sa mananc la ore fixe, sau sa am 3 mese pline pe zi.. Si in niciun caz nu as putea sa nu mananc nimic intre mese pentru ca, like I said, sunt o pofticioasa incredibila! Nu mananca nimeni nimic langa mine fara macar sa gust si eu putin :)) Imi pare bine totusi ca intr-un final am acceptat ca sunt o skinny girl & I feel great about that! Desi m-am saturaaaat de "skinny nu se mai poarta" - se poarta cum vrea fiecare dintre noi, se poarta cum ne simtim noi bine!

Pentru ca titlul postarilor se va numi Let's Talk, mi-ar placea sa va aflu si voua parerea in legatura cu subiectele despre care o sa scriu, ca doar de asta le si postez, nu ca sa ma aflu in treaba :)) Voi ce parere aveti de diete? Ati incercat vreodata sa tineti de la cap la coada un regim, fara sa trisati?

& one last question: vi se par folositoare, sau nu, genul asta de postari? :-S

sursa foto: tumblr.com

Puteti sa-mi trimiteti mailuri pe laurenscaffe(at)ymail(dot)com
Va pup!
XOXO.