duminică, 5 decembrie 2010

Sunday's Post: Ingrijirea tenului + My Skin Care Routine

Hey girls!!! :D

Stiu ca am specificat ieri ca o sa revin cu “November’s Faves”, dar nu am reusit sa adun inca toate pozele, cu toate produsele pe care vroiam sa vi le prezint, asa ca am salvat pentru duminica asta o postare despre ingrijirea tenului.
O sa spun de la inceput, nu vreau sa fiu inteleasa gresit, nu ma consider nici pe departe experta in ingrijirea tenului si nici nu vreau sa se creada ca sunt absolut convinsa ca rutina mea zilnica e cea mai buna. Si eu am mici scapari si as mai avea multe lucruri de care ar trebui sa ma interesez mai mult, dar cred ca sunt in masura sa va vorbesc macar putin despre subiectul asta.

De ce? Ei bine, de-a lungul timpului, mai exact de prin clasa a 11a, cand am inceput sa acord mai multa atentie ingrijirii tenului si nu aranjarii acestuia, m-am informat despre multe neplaceri care pot sa apara. Una dintre ele e probabil, asa cum va asteptati, acneea, care multora dintre noi ne da mari batai de cap. Daca ati fost inzestrate de la natura cu un ten curat, raise your glass, ladies, si fiti fericite :D Daca ati avut ghinionul sa “mosteniti” un ten cu probleme, e bine sa stiti ca puteti preveni, trata si chiar scapa de probleme!

Din clasa a11a, ma “lupt” zilnic cu acneea, o forma usoara, but I can still see it! In primul rand, daca aveti un ten cu probleme, e bine sa stiti de la inceput sa nu va luati ca model o persoana care are un ten curat, perfect. Nu o sa reusiti decat sa va demoralizati si sa va simtiti mai rau pentru ca e greu, si am simtit-o pe pielea mea, sa ajungi la ideal. Nu m-am ingrijit din timp si foarte rau am facut. Am crezut la inceput ca e doar o faza, ca o treaca de la sine, fara prea mult efort sau rabdare din partea mea, dar surpriza: NU trece! Asa ca atunci cand am observat ca treaba nu sta chiar asa cum credeam eu, am inceput sa ma interesez. La inceput mi-a fost greu pentru ca am dat nas in nas cu vreo 5 tipuri de ten, in care abia am reusit sa ma incadrez! Dar am inceput incet incet si am reusit pana la urma sa-mi dau seama cum sta treaba, ce trebuie facut, cum, cand si cat.

Nestiind cu ce am de-a face, am consultat o cosmeticiana. Pentru ca se spune ca ele sunt cele mai in masura sa ne dea sfaturi legate de ingrijirea tenului, am mers la sigur si mi-am facut prima programare. Am intrebat din primul minut “E sau nu e acnee?” Mi-a raspuns sincer (cred) Nu. Daca n-a vrut sa-mi spuna sau n-a stiut sa-mi spuna, nu stiu, dar cert e ca nu raspunsul asta ar fi trebuit sa-l primesc eu atunci, poate unul afirmativ m-ar fi pus pe ganduri inca de la inceput si as fi actionat din timp. Am crezut-o pentru ca nu stiam cum arata acneea si nici nu ma interesasem (stiu!!), mi-a recomandat un tratament de curatare si am acceptat. Nu pot sa spun ca mi-a facut extraordinar de bine, dar nici rau. Trecea 2-3 zile, apoi iar imi reveneau mici cosulete pe fata. Ugh! A insistat sa mai fac cateva sedinte, dar mi s-au parut mult prea agresive pentru pielea mea asa ca am renuntat. Am plecat mai departe pe ideea ca un ten “bolnav” trebuie tratat, nu ingrijit.

Am incercat multe produse. Foarte multe. Unele mi-au facut bine, altele doar superficial, dar am continuat sa caut produse speciale pentru tenul meu problematic. Am cautat intai, in functie de tipul de ten, ce anume vreau de la un produs. Nu sunt in masura sa va dau sfaturi pentru alte tipuri de ten decat al meu, nu am cursuri care sa imi acorde asemenea prestanta, asa ca ma rezum sa dau sfaturi in functie de ceea ce m-a ajutat pe mine.

Am un ten normal, spre mixt, cu usoare tendinte de ingrasare. Complicat! Orice incercam imi facea bine aproximativ 2 saptamani, pana cand pielea se obisnuia cu rutina si nu mai aveau efect produsele folosite. Asa ca am incercat si inca o fac, sa alternez produsele pentru ten.
Decat sa va plictisesc cu lucruri si text aiurea, am zis ca cel mai bine va prezint “rutina” mea de ingrijire a tenului, ce produse folosesc, cand, cum, cat si de ce. Sper sa va fie de ajutor.

Daca vreti vreun review la unul sau mai multe din produsele prezentate, lasati-mi intr-un comentariu si fac :D

♥ MY SKIN CARE ROUTINE

1. Demachiere. Stim cu toate cat de important e pasul asta atunci cand iti ingrijesti tenul. Acord mare importanta pasului astuia, nu sar niciodata peste el, nici nu vreau sa-mi imaginez o zi fara demachiere completa. Pe langa faptul ca, facand asta, indepartam machiajul, odata cu el se duce si praful acumulat de-a lungul zilei, tara noastra nu e tocmai un loc eco sau bio :)) Cu praful si cu impuritatile ne luptam zilnic, indiferent daca ne machiem sau nu.

Ce folosesc eu: Lotiune demachianta Elmiplant pentru ten normal/mixt.
Cand: In fiecare seara, de obicei imediat ce ajung acasa, daca stiu ca nu mai ies nicaieri prea curand.
Cum/Cat: Pe toata fata, cu discuri demachianta, miscari circulare, fine! Consider ca demachierea nu trebuie sa fie un pas prea agresiv pentru piele.
De ce: Pai cred ca am fost destul de explicita mai sus. Cum ar putea cineva sa sta cu impuritatile din atmosfera pe fata?!

2. Curatare. De multe ori, acum cativa ani, saream cu nonsalanta peste pasul asta. Nu prea ii vedeam rostul pentru ca vorba aia, doar ma demachiam inainte, nu curatam tenul atunci? Nu neaparat. Atat demachiantul cat si machiajul poate sa tie retinut in pori, care ulterior se infecteaza si iau nastere cosurile.

Ce folosesc eu: Sapun Dove Exfoliant.
Cand: Zilnic, dupa fiecare demachiere.
Cum/Cat: Mi se pare absurd sa explic si cum ma spal pe fata :)) Ce om nu stie sa foloseasca un sapun? :))
De ce: Pe langa faptul ca am certitudinea ca am tenul perfect curat dupa operatiunea asta, sapunul are proprietatea de a emulsiona grasimile, si astfel scap de secretia excesiva de sebum. Nu am mare nevoie de produse deshidratante, pentru ca in unele perioade, tenul meu poate da semne de uscare, dar sapunul ma ajuta sa scap de sebumul in plus de pe fata.

3. Exfoliere. N-am stiut unde exact sa introduc pasul asta, daca dupa sau inainte de curatare, dar fiindca nu-l consider atat de important, l-am lasat la urma. Pentru mine exista 2 tipuri de exfoliere: grosiera si fina. Le prefer pe amandoua, dar in cantitati diferite.

- Exfolierea fina: folosesc produse cu particule fine exfoliante.
Ce folosesc: Momentan, Crema Exfolianta Bioten pentru ten normal/mixt.
Cand: De 2 ori pe saptamana, prefer duminica si miercurea.
Cum/Cat: Cantitate mica de crema, aplicata pe fata, exceptie ochi, cu miscari circulare si usoare apasare, pe tenul curatat, uscat.
De ce: Da intr-adevar o senzatie de “si mai curat”. Suna ciudat, dar dupa pasul asta, stiu ca am curatat si porii care au scapat atata demachierii cat si curatarii cu sapun. E important insa sa alegem un produs de care sa fm sigure ca ne face bine, pentru ca o mare parte din produs patrunde in pori.

- Exfoliere grosiera: produse cu particule mari exfoliante
Ce folosesc: Am ales varianta naturista, si anume imi prepar singura un amestec de zeama de lamaie cu zahar. Formula completa o gasiti aici.
Cand: O data la 2 saptamani.
Cum/Cat: Pe un disc de vata, pe toata fata, exceptie ochi si buze!!, cu miscari circulare, usoare apasare, tenul sa fie umed, de preferat dupa baie, cand porii sunt cu siguranta deschisi.
De ce: Cateodata trebuie sa ne curatam tenul foarte bine, si multora dintre noi nu ne permite timpul sa mergem la un salon. Asa ca varianta asta am gasit-o cea mai apropiata de o curatare asemanatoare celor din saloane, doar ca mai naturala. De ce asa rar? Pentru ca e extrem de agresiva.

4. Tonifiere. Asta e pasul despre care va vorbeam mai devreme, ca il sar cateodata tocmai pentru a-mi dezobisnui tenul de rutina. Si este singurul peste care imi mai permit sa sar, intrucat tenul meu nu e foarte gras si nu necesita uscare, asa cum imi produce lotiunea tonica.

Ce folosesc: Lotiune tonica normalizanta Academie
Cand: Zilnic, o data la 2 saptamani fac “pauza” de pasul asta timp de o saptamana.
Cum/Cat: Pe un disc de vata, pe toata fata, exceptand zona ochilor si buzele.
De ce: Folosesc lotiunea asta atat pentru calitatea ei de a normaliza secretia de sebum cat si pentru tonifierea pielii si pentru curatare.

5. Hidratare. Da, un ten mixt are nevoie de hidratare. As putea chiar sa spun ca tenul mixt are cea mai mare nevoie de hidratare, pentru ca, fiind predispus la acnee si pori dilatati, e mai sensibil.

Ce folosesc: Crema de fata Bioten pentru ten normal/mixt cu miere. Momentan incerc si La Roche Posay EffaclarK, special pentru teul acneic, la care o sa revin cu un review sigur. :)
Cand: Zilnic, dupa toti pasii de mai sus.
Cum/Cat: cat vreau :)) Nu cantitati industriale pentru ca dupa imi simt tenul imbacsit. Folosesc atat cat are nevoie tenul meu.
De ce: Pentru ca e nevoie! Dupa atatea procedee anterioare de demachiere, curatare, exfoliere, are si tenul nevoie de ceva calmant. Si crema ii acorda si asta, pe langa hidratare.

Simt ca am facut o postare testament :)) Asa ca imi cer scuze pentru cele care v-ati obosit ochii atata timp citind pana aici, dar va si multumesc :D


Va pup!
Take care!
XOXO.