luni, 23 august 2010

DIY: exfoliere


Am citit ieri pe blog la ladyblush un post despre exfolierea tenului, foarte interesant, si mi-am amintit de un tutorial facut de Kandee Johnson acum ceva timp. Era vorba de un exfoliant facut acasa, din produse care se gasesc in bucataria fiecareia dintre noi. Cand am vazut video-ul uploadat pe Youtube, mi-am zis ca nu prea cred in rezultatele miraculoase pe care le promitea reteta, dar am zis totusi sa incerc si sa vad ce iese. pana la urma, ce aveam de pierdut, daca produsele folosite erau naturale? :)

Asa ca am dat fuga la frigider si am scos ce-mi trebuia. Uite ce a iesit.

Ingredients:
  • lamai/suc de lamaie
  • zahar
  • apa calduta
  • discuri demachiante
  • crema hidratanta de zi
Usor nu? Iar de preparat e si mai usor.
Va spalati pe fata cu apa calduta ca sa deschideti porii (va demachiati inainte, dar asta stiati si voi :))), apoi puneti pe un disc demachiat cateva picaturi de suc de lamaie (eu am folosit lamaie pe care am preferat sa o storc, decat celebrul Hellas - am vazut fete care au incercat cu el, dar sigur are conservanti), apoi o lingurita rasa de zahar. De preferat, alegeti zaharul tos, nici prea grunjos, nici foarte fin. Daca, cristalele de zahar sunt prea mari, puteti sa va iritati rau tenul si nu prea mai rezolvati nimic, adio exfoliere fina, iar daca sunt prea mici, atunci chiar nu mai are niciun efect :))



Cu miscari circulare, aplicati discul demachiant pe intreaga fata, mai putin pe ochi pentru ca stiti ca pielea pleoapelor este mai sensibila, la fel ca si cea de sub ochi. Nu apasati foarte tare, dar incercati sa acoperiti cam toata fata si sa frecati bine in zonele in care stiti ca aveti exces de sebum sau cosuri.

Dupa ce aproape s-a topit zaharul, puteti sa va spalati pe fata cu apa calduta apoi cu putina apa rece, ca sa inchideti porii. Mi s-a spus ca trecerea de la apa calda, la apa rece poate dauna tenului, si de acum recomand ca diferenta dintre temperatura sa nu fie foarte mare. Nici nu vreti sa exagerati acum. :) La final aplicati crema voastra hidratanta de zi.
Bineinteles ca reteta poate fi folosita pentru tot corpul, nu numai pentru ten.

Dupa toata treaba asta cu exfolierea, o sa observati ca pielea e de 1000x mai fina si mai curata, desi in zonele unde aveti cosuri sau mici puncte, poate sa apara iritatii/roseata. Trec in cateva ore, pana la urma este normal sa apara. Nu am avut pana acum niciun eveniment neplacut de cand folosesc metoda asta de exfoliere, chiar am observat rezultatele alea miraculoase despre care vorbea Kandee in video-ul ei.

Daca va hotarati sa incercati, bafta! :)

PS: sunt in cautare de o masca revitalizanta, hidratanta, exfolianta, etc, cat mai naturala, daca aveti vreo idee sau stiti vreo reteta as fi tare curioasa sa incerc :)

XO.